12

Sessies

Alle

Leeftijden

Bij mij

in Leusden

100%

Persoonlijk

100%

Individueel

Algemeen

Een heleboel kinderen met leesproblemen kunnen in het begin van het leesproces in groep 3 nog wel mee. Dan gaat het nog langzaam, maar rond de kerst gaat het tempo omhoog. En als er dan in dat tempo nieuwe woorden aangeboden worden, dan haken ze af. Bij een heleboel kinderen met leesproblemen ga je rond de kerst uitval merken omdat ze de visuele en auditieve verwerkingssnelheid niet meer kunnen bijbenen.

De visuele vaardigheden zijn erg belangrijk als voorwaarden om tot leren lezen te komen. Daarom nemen we bij een hulpvraag met betrekking tot lezen altijd de visuele vaardigheden onder de loep. We kijken ook naar de neuro-senso-motorische ontwikkeling (de reflexen) en bijvoorbeeld het lateralisatieproces. We brengen ook de vormbesefontwikkeling in kaart en koppelen dat aan reflexintegratie met een link naar de auditieve, visuele, motorische en de cognitieve ontwikkeling.

Lezen leren is voor kinderen die

Spelend Lezen helpt je met

het gericht oplossen van de leesproblemen. Daarom plan ik ook 3 uur voor het onderzoek in (verdeeld in 2x 1,5 uur). Op deze manier krijgen we een goed beeld van de ontwikkeling, moeilijkheden en mogelijkheden. We weten precies waar de problemen vandaan komen en we gaan heel gericht aan het werk. Een grondig visueel onderzoek is hier natuurlijk bij inbegrepen.

Inhoud programma

Beginnen doe ik altijd met een gratis kort onderzoek. Ik bekijk het kind globaal op de aanwezigheid van primaire reflexen, prikkelverwerking en de werking van de ogen. Natuurlijk bespreken we ook de leerproblemen en beantwoord ik al jullie vragen.

Onderzoek en uitleg van 40 minuten

Onderschat de kracht van dit onderzoek niet. Vanuit verschillende invalshoeken bekijk ik het kind op een leuke, ontspannende en spelende manier. De meeste kinderen vinden dit onderzoek heel leuk om te doen.

  • Ik kijk naar de aanwezigheid van primaire reflexen
  • De psychomotorische ontwikkeling wordt in kaart gebracht
  • Er wordt een dominantiepatroon opgesteld
  • Ik kijk naar de sensorische ontwikkeling
  • De visuele vaardigheden worden in beeld gebracht (inclusief ruimtelijk inzicht)
  • De auditieve vaardigheden worden gecontroleerd (geen hoortest)
  • Het werkgeheugen wordt getest
  • De verwerkingssnelheid wordt in kaart gebracht
  • De aandacht en concentratie worden gecontroleerd
  • Er wordt gekeken naar de flexibiliteit, het kunnen wisselen van taak

Het onderzoek duurt 3 uur in totaal. We plannen 2x 1,5 uur in.

Tijdens een les gaan we met verschillende materialen aan de slag. Ik leg uit wat je thuis moet oefenen (de benodigde materialen krijg je te leen). Het is belangrijk dat er een ouder bij aanwezig is, zodat ik het huiswerk kan uitleggen. De individuele begeleiding is twee wekelijks.

8 individuele lessen van 45 minuten

Van de uitkomsten van het onderzoek maak ik een verslag. Dit kun je bijvoorbeeld aan school laten zien.

Een schriftelijk verslag van het onderzoek

Wat anderen zeggen

Corona - Vakantie

Korting

Normaal 597,-

Euro

447,-

euro

Begin met een gratis kort onderzoek

Laden...

Andere programma's

Misschien ben je ook geïnteresseerd in deze programma's

Gratis

Activiteiten Bibliotheek

Een verzameling activiteiten en spellen. Al deze activiteiten helpen het brein zich te ontwikkelen. Ze zijn te vinden in de gratis activiteiten bibliotheek.

Activiteiten bibliotheek

6 categorieën - 80 activiteiten
Bekijk bibliotheek

Online

Ontspannen Leren

In 6 weken tijd meer focus en concentratie. Dit programma richt richt daarmee tot de basis van het leren.

Ontspannen Leren

6 lessen + 12 activiteiten
Bekijk programma